Hráčské a klanové statistiky

Serverů, kde se můžete podívat na statistiky jak vaše, tak klanu je mnoho, v tomto článku se zaměříme na jeden z populárních - Noobmeter. Níže odkaz a vysvětlivky ke statistikám.

Noobmeter

FAQ

Q. Co je Noobmeter?

A. Tato stránka počítá „hodnocení výkonu“ pro hráče multiplayerové online hry World of Tanks (EU, US, RU).
V současnosti je v beta verzi (první verze).

Q. Co je to hodnocení výkonu?

A. Je to vypočítaná hodnota dovednosti hráče, založená na porovnání tanků, se kterými hráč hraje; tedy počtu vítěství s nimi a průměrném poškození za bitvu.

Q. V čem je hodnocení výkonu lepší než hodnocení efektivity (ER)?

A. Je to přesnější vyhodnocení hráčovy dovednosti, protože se zaměřuje na dvě hodnoty, které je těžké zlepšovat současně – udělené poškození a procento výher (např. klanové války a roty mohou vylepšit podíl vítězství, ale obyčejně snižují průměrné poškození za bitvu). Hráč v podstatě nemůže zlepšit tyto dvě hodnoty, aniž by přímo nepodpořil svůj tým. V takovém hodnocení výkonnosti hráče tedy není tolik prostoru sobecky nafukovat statistiky.

Q. V čem je potíž hodnocení efektivity?

A. Hodnocení efektivity je chybné z mnoha důvodů a dovoluje hráčům zlepšení, pokud se jednoduše soustředí na věcí, které zvyšují hodnocení efektivity.

Zejména nadhodnocuje zabírání základny („capování“) a první odhalení (detekci) nepřátel. Hráči, kteří se starají především o hodnocení efektivity, tak kazí hru ostatním (např. svým ninja-capováním nebo sebevražedným odhalováním nepřátel na začátku bitvy).

Q. Jaké jsou obecné třídy v hodnocení výkonu?

A. V současnosti dělíme hráče do následujících kategorií podle výkonnosti:
  • Méně než 1150 – špatný hráč
  • 1150 až 1250 – podprůměrný hráč
  • 1250 až 1450 – průměrný hráč
  • 1450 až 1750 – dobrý hráč
  • 1750 až 1950 – skvělý hráč
  • 1950 až 2000 – výborný hráč
  • Více než 2000 – „unikát“